Lažinamės, jog per tris minutes neišvardinsi penkiolikos skirtingų sūrių rūšių pavadinimų? O gal visgi ne, lažinkimės, ar gali iš vieno metro atstumo mesti į smėlio laikrodį ir jį nugriauti? Na gerai, lažinkimės, bet iš ko? Ogi iš pinigų! Tuomet – I am in! Lažinamės ir mes su jumis, kad jau numanote, apie kokį mes stalo žaidimą kalbėsime šį kartą. Taip, tai vienas populiariausių ir itin didelio populiarumo sulaukęs stalo žaidimas – „Lažinkimės“. Ne vienos draugų kompanijos dėmesį prikaustęs „Lažinkimės“ žaidimas kviečia ir jus susipažinti su šio žaidimo taisyklėmis, o susipažinus ir pažaisti. Straipsnyje pristatomos „Lažinkimės“ žaidimo vakarėlio versija.
Daugiau stalo žaidimų: Monopolis, Domino, Ticket to Ride.
Kas sudaro žaidimą?
Kaip ir kiekvienas stalo žaidimas, taip ir šis turi savo „amuniciją“ – tai, ko jums prireiks, arba kitaip tariant, kas sudaro šį stalo žaidimą:
- 1 žaidimo lenta,
- 288 užduočių kortelės,
- 12 „taip“ ir „ne“ kortelių,
- Žaidimo pinigai,
- Žaidimo figūrėlės,
- 36 žymekliai,
- 1 kauliukas,
- 3 smėlio laikrodžiai.
Galima žaisti tiems, kam yra penkiolika ir daugiau metų, nuo trijų iki šešių žaidėjų, o žaidimo trukmė dažniausiai 45 minutės ir daugiau.
„Lažinkimės“ tikslas
„Lažinkimės“ tikslas yra labai paprastas ir labai smagus – surinkti kuo daugiau pinigų, spėjant, ar kiti žaidėjai įvykdys kortelėse pateiktas užduotis, ar ne. Žaidėjas, sėkmingai suvaidinęs arba atlikęs kortelėje pateiktą užduotį, taip pat gauna pinigų.
Žaidimas „Lažinkimės“. Pasiruošimas
Artėja tas momentas, kai žaidimas „Lažinkimės“ bus žaidžiamas. Būkite budrūs ir klausykite, ką sakys jūsų intuiciją, nes tai labai svarbu, norint laimėti šį žaidimą. Na, o prieš tai kiekvienas žaidėjas gaus po 80 žaidimo pinigų – tai pradinis kapitalas. Tuomet reikia atskirti „vaidinimo“, „aktyvias“ ir „pasyvias“ korteles. Visas šias žaidimo kortų krūveles išmaišykite atskirai. Po to kiekvienas žaidėjas turi turėti po „taip“ ir „ne“ kortelę bei išsirinkti po žaidimo figūrėlę, kurią pastato pradžios laukelyje ant žaidimo lentos. Labai svarbu nepamiršti, kad kiekvienas žaidėjas prieš save pasidėtų i varžovų figūrėlių spalvas atitinkančius žymeklius (kiek varžovų, tiek skirtingų spalvų žymeklių). Atkreipiame dėmesį į tai, kad norima žaisti daugiau nei šešiems žaidėjams, tuomet reikia pasiskirstyti į komandas.
„Lažinkimės“ taisyklės. Kaip žaisti?
Pasiruošę pradėti? Pirmyn! Žaidime yra individualios ir porinės užduotys bei trys smėlio laikrodžiai: geltonas (penkiolika sekundžių), raudonas (trisdešimt sekundžių), juodas (šešiasdešimt sekundžių). Žaidimą pradeda tas žaidėjas, kuris yra jauniausias. Jis ridena kauliuką ir pagal iškritusių taškų skaičių perkelia savo figūrėlę pagal laikrodžio rodyklę žaidimo lentoje. Ir dabar prasideda visuas smagumas. Priklausomai nuo to, kuriame laukelyje sustoja jūsų figūra, žaidimas tęsiamas taip:
Pradžios laukelis
Kiekvieną kartą, kai praeinate šį žaidimo laukelį, jūs gaunate 50 žaidimo pinigų iš banko. Jei žaidimo figūrėlė ėjimą baigia pradžios lauke – žaidėjas kauliuką gali ridenti dar kartą.
Vaidinimo iššūkis
Žaidimas „Lažinkimės“ įdomus tuo, kad jame laukia netikėtumai. Vienas iš tokių žaidimo langelių, kuriame galite sulaukti bet ko yra vaidinimo iššūkio langelis. Žaidėjas, pasirinkdamas viena prieš jį esantį žymeklį, nusprendžia, kas šio ėjimo metu bus jo partneris. Panaudotas žymeklis atidedamas į šoną, daugiau jo rinktis nebus galima. Kuris nors žaidėjas nuo krūvelės viršaus paima „vaidinimo“ kortelę ir pasižiūri, ant kurio laukelio stovi užduotį atliksiančio žaidėjo figūrėlė, kad žinotų, ką jis turės vaidinti.
Kiekviena kortelė sudaryta iš dviejų dalių: skaičių ir raidžių. Šios dalys derinamos pagal tai, kas užrašyta ant žaidimo lentos laukelio. Jei užrašyta 1B, reikia perskaityti pirmu pažymėtą sakinio pirmąją dalį ir B raide pažymėtą sakinio pabaigą. Skaičius visada nurodo sakinio pradžią, raidė – pabaigą.
Kortelę ištraukęs žaidėjas perskaito sakinį ir parodo kortelę kitiems žaidėjams, išskyrus užduotį atliksiančio žaidėjo partnerį. Žaidėjai lažinasi, ar pavyks atlikti užduotį, ir ant stalo deda norimas pinigų sumas bei „taip“ arba „ne“ korteles. Jos dedamos užverstos. Žaidėjai gali statyti ne daugiau kaip pusę savo turimų pinigų sumos.
Toliau kortelė yra perduodama užduotį atliksiančiam žaidėjui. Jis tyliai perskaito frazę, kurią turės vaidinti. Taip pat susitariam, kuris žaidėjas seks laiką. Šis žaidėjas turi stebėti raudoną smėlio laikrodį ir laiku jį apversti iš viso tris kartus: pirmą kartą – pradedant vykdyti užduotį ir vėliau dar du kitus – kad bendras laikas būtų maždaug 90 sekundžių. Kai po trečiojo apvertimo subyra visas smėlis, šis žaidėjas sušunka „Laikas!“ ir užduotis stabdoma.
Pradedame vaidinti!
Smėlio laikrodį apvertus pirmą kartą, užduotį atliekantis žaidėjas iškart pradeda vaidinti. Jo partneris turi teisingai atspėti visą sakinį. Jei partneris atspėja teisingai – abu žaidėjai iš banko pasiima tiek pinigų, kiek ant stalo sudėjo besilažinantys žaidėjai. Kiti žaidėjai, kurių spėjimas buvo teisingas, atgauna savo pinigus ir tiek pat jų gauna dar ir iš banko. Žaidėjai, kurių spėjimas buvo neteisingas, praranda savo užstatytus pinigus, kurie atitenka bankui. Panaudota kortelė padeda į kortų krūvelės apačią. Žaidimas tęsiamas pagal laikrodžio rodyklę. Kitas žaidėjas ridena kauliuką ir perkelia savo žaidimo figūrėlę.
„Aktyvios“ užduotys
„Lažinkimės?“ žaidimas išties įdomus savo įvairiapusiškumu. Atsistojus ant „aktyvaus“ žaidimo langelio, žaidėjas turi stengtis įvykdyti kortelėje pateiktą užduotį. Ėjimą atliekančiam žaidėjui iš kairės esantis varžovas nuo „aktyvių“ kortelių krūvelės viršaus paima vieną kortelę ir garsiai perskaito joje esančią užduotį. Žaidėjai lažinasi, ar ėjimą atliekančiam žaidėjui pavyks atlikti užduotį: ant stalo jie deda savo pasirinktas pinigų sumas ir „taip“ ar „ne“ korteles, priklausomai nuo to, ar tiki užduotį atliksiančio žaidėjo sėkme, ar ne. Žaidėjai gali statyti ne daugiau kaip pusę savo turimų pinigų sumos.
Jei ant kortelės pavaizduotas konkrečios spalvos smėlio laikrodis, reikia naudoti būtent šį laikrodį ir spėti atlikti užduotį, kol jame baigsis smėlis.
Ėjimą atliekantis žaidėjas atlieka užduotį. Jei pavyksta ją atlikti, iš banko jis gauna tiek pinigų, kiek ant stalo sudėjo besilažinantys žaidėjai. Kiti žaidėjai, kurių spėjimas bu teisingas, atgauna savo pinigus ir tiek pat jų gauna dar iš banko. Žaidėjai, kurių spėjimas buvo neteisingas, praranda savo užstatytus pinigus ir atiduoda bankui. Eilė žaisit pereina kitam žaidėjui.
„Pasyvios“ užduotys
Ėjimą atliekantis žaidėjas turi stengtis įvykdyti „pasyvią“ užduotį. Kiti žaidėjai nuo „pasyvių“ kortelių krūvelės viršaus ima vieną kortelę ir perskaito joje esančią užduotį. Ėjimą atliekančiam žaidėjui užduoties rodyti negalima. Kitiems žaidėjams perskaičius užduotį, atliekami statymai, užduotis perskaitoma ją atliekančiam žaidėjui ir šis nedelsdamas turi stengtis ją įvykdyti. Jei ant kortelės pavaizduotas konkrečios spalvos smėlio laikrodis, reikia naudoti būtent šį laikrodį ir spėti atlikti užduotį, kol jame baigsis smėlis. Laimėjimai ir pralaimėjimai skaičiuojami taip pat, kaip aprašyta aukščiau (žr. „Aktyvios“ užduotys).
Aklų lažybų laukelis
Žaidime „Lažinkimės?“ atsistojus ant šio laukelio, galioja visos aukščiau aprašytos taisyklės, tik aklų lažybų atveju statymai turi būti atliekam nė vienam žaidėjui nemačius kortelėje esančios užduoties. Ėjimą atliekantis žaidėjas gali rinktis, kokią užduotį jis nori atlikti – „aktyvią“, „pasyvią“ ar „vaidinimo“. Kortelė atverčiama tada, kai visi žaidėjai atlieka statymus ir sudeda „taip“, „ ne“ korteles. Laimėjimai ir pralaimėjimai skaičiuojami taip pat, kaip aprašyta aukščiau.
Kauliuko iššūkio laukelis
Jei žaidėjo figūrėlė sustoja šiame laukelyje, jis turi pasirinkti kitą žaidėją, prieš kurį nori žaisti. Lažinamasi, kas išridens didesnį taškų skaičių, ir abu žaidėjai atlieka statymus bei ridena kauliuką. Jei kurio nors žaidėjo spėjimas buvo teisingas, jis susigrąžina savo užstatytus pinigus ir tokią pačią sumą gauna dar ir iš banko. Jei ėjimą atliekančio žaidėjo spėjimas buvo neteisingas, jo statyti pinigai atitenka priešininkui. Šiame „Kauliuko iššūkio“ žaidime ėjimą atliekančio žaidėjo pasirinktas priešininkas pinigų niekada nepralaimi.
Laukelis su rodykle
„Lažinkimės?“ žaidimas turi dar ir laukelį su rodykle. Kai figūrėlė sustoja šiame laukelyje, kauliuką galima ridenti dar kartą.
Laimėjimas
Žaidimas baigiamas, kai nors vienas žaidėjas panaudoja visus savo žymeklius. Visi žaidėjai suskaičiuoja savo turimus pinigus ir laimi tas, kuris turi didžiausią sumą!
Patarimai vaidinančiam žaidėjui
- Smagu žaisti, kai vaidinant nenaudojamas balsas, tačiau žaidėjai gali nuspręsti, kad balsą naudoti leidžiama, tik negalima sakyti jokių žodžių!
- Naudodami kūno kalbą ir gestus būkite kūrybingi. Nebijokite pasirodyti kvailai.
- Pirštais galite parodyti, kiek žodžių sudaro vaidinamą sakinį, taip pat kurį žodį šiuo metu vaidinate.
- Žodį „ir“ lengvai pavaizduosite sukryžiavę rodomuosius pirštus ir parodę pliuso ženklą.
- Jei norite, kad jūsų partneris pasakytų žodžio sinonimą, du kartus suplokite rankomis.
- Jei žodis trumpas, parodykite tai pasitelkę nykštį ir rodomąjį – palikite tarp jų kelių centimetrų tarpelį.
- Jei žodis sudurtinis – parodykite du pirštus. Jei partneris atspėjo kurią nors žodžio dalį, kitos rankos pirštu uždėkite vieną pirštą.
- Jei norite, kad partneris pasakytų kitą žodžio linksnį, parodykite tai ore ranka sukdami ratus.
- Jei norite, kad partneris panaudotų veiksmažodžio bendraties formą, prieš save sudėkite abi rankas (delnais į viršų).
- Galite rodyti į konkrečius daiktus, tačiau negalite jų liesti.
- Spėjant reikia stengtis pasakyti kuo daugiau su vaidinama situacija susijusių žodžių – vaidinantis žaidėjas bet kuriuo metu galės parodyti, kai pasakysite žodį.
Galime lažintis iš bet ko, kad bent kartą sužaidę žaidimą „Lažinkimės?“ jau kitą dieną jį rekomenduosite geriausiems savo draugams, o gal net ir susibursite į vieną vietą išbandyti jį drauge. Garantuojame, jog šmaikščios užduotys privers ne vieną šypseną ar net džiaugsmo ašarą išspausti, nes šio žaidimo metu pilvai plyš iš juoko.