„Ticket to Ride“ žaidimas yra nuotykis, kurį patirsite keliaudami traukiniu po visą šalį. Žaidėjai varžosi, kuris pareikš pirmasis savo teises ir užvaldys traukinių maršrutus Šiaurės Amerikos ar Europos žemėlapiuose. „Ticket to Ride“ taisyklės visai nesunkios, tad kviečiame susipažinti ir išbandyti šį šaunų stalo žaidimą.
Žaidimas Ticket to Ride ir jo istorija
Siautulingą rudens vakarą penki seni draugai susitikimo uždarame kambaryje viename seniausių privačių miesto klubų. Visi jie nukeliavo ilgą atstumą iš įvairiausių pasaulio kampelių norėdami susitikti šią ypatingą dieną… 1900 spalio 2 diena – praėjo 28–eri nuo tos dienos, kai ekscentriškasis londonietis Phileas Fogg susilažino, kad apkeliaus pasaulį per 80 dienų, ir laimėjo šias lažybas bei 20 tūkst. svarų sterlingų.
Kai ši pergalinga istorija buvo aprašyta laikraščiuose, penki draugai visi kartu studijavo universitete. Įkvėpti šių karštų lažybų (kaip ir keletos pintų vietinėje smuklėje), jie paminėjo šią kelionę aplink pasaulį sudarydami kuklesnes lažybas – dėl gero raudono vyno butelio tam, kuris pirmasis pasieks jį Le Precope restorane Paryžiuje.
Kiekvienais sekančiais metais jie susitikdavo atšvęsti metinių ir sumokėti mokestį ponui Fogg. Kiekvienais metais buvo siūloma vis nauja ekspedicija (kaskart sudėtingesnė) ir nauja lažybų suma (kaskart didesnė). Dabar, naujojo amžiaus pradžioje, atėjo laikas naujai neįmanomai kelionei. Lažybų suma – 1 milijonas dolerių laimėtojui. Varžybų tikslas – išsiaiškinti, kuris iš jų keliaudamas traukiniu aplankys daugiausiai miestų Šiaurės Amerikoje per 7 dienas. Žaidimas Ticket to Ride leis ir jums leistis į nuotykių kupiną kelionę.
Ticket to ride Europe, Ticket to Ride America ir kt.
Priklausomai nuo jūsų pasirinkto žaidimo, skiriasi pagrindinė žaidimo lenta. Kadangi žaidimo rūšių yra sukurta begalės, tad galėsite išsirinkti pagal savo norus. Taigi žaidimą sudaro:
- Šiaurės Amerikos geležinkelių žemėlapis – 1 vnt. Jeigu žaidžiate Ticker to Ride Europe, žemėlapis bus Europos.
- 240 spalvotų traukinių vagonų (po 45 vnt. mėlynos, raudonos, žalios, geltonos ir juodos spalvų; taip pat po 3 kiekvienos spalvos vagonus, skirtus pakeitimui)
- 144 iliustruotos kortelės, kurios susideda iš 110 traukinių vagonų kortelių (po 12 vnt. krovininių, keleivinių, benzovežių, vagonų su šaldymo kameromis, prekinių, cisternų, vagonų, skirtų anglies pervežimui ir tarnybinių vagonų bei 14 vnt. lokomotyvų).
- Taškų skaičiavimo kortelė.
- 30 kelionės tikslo bilieto kortelių
- Papildomų taškų kortelė už ilgiausiai besitęsiantį kelią
- Paskatinamoji kortelė už papildomus žemėlapius
- 1 Days of Wonder Reklaminė kortelė
- 5 mediniai žetonai (po 1 kiekvienam žaidėjui – mėlynos, raudonos, žalios, geltonos ir juodos spalvų)
- 1 taisyklių knygelė
- 1 Days of Wonder online prisijungimo kodas, jei norėsite žaisti online.
❓ Kiek žaidėjų gali žaisti žaidimą Ticket to Ride?
Ticket to Ride žaidimą gali žaisti nuo 2 iki 5 žaidėjų.
❓ Kiek laiko trunka žaidimas Ticket to Ride?
Ticket to Ride žaidimas trunka nuo 30 iki 60 minučių.
❓ Nuo kelių metų rekomenduojama žaisti Ticket to Ride?
Ticket to Ride rekomenduojama žaisti 8 metų ir vyresniems žaidėjams.
Pasiruošimas žaidimui
Padėkite žaidimo lentą stalo viduryje. Kiekvienas žaidėjas gauna po 45 spalvotų traukinių vagonų rinkinį ir tos pačios spalvos medinį žetoną. Visi žaidėjai padeda savo žetonus ant startinio (1) langelio taškų skaičiavimo juostoje, kuri tęsiasi aplink žaidimo lentą. Žaidimo metu kiekvieną kartą žaidėjui suskaičiavus taškus, jis pajuda savo žetonu tiek pat langelių taškų skaičiavimo juosta.
Sumaišykite traukinių korteles ir padalinkite kiekvienam žaidėjui po keturias (2). Likusias traukinių korteles padėkite šalia lentos, tada paimkite viršutines penkias korteles ir atvertę padėkite vieną šalia kitos (3).
Papildomų taškų kortelę už ilgiausiai besitęsiantį kelią atverstą padėkite šalia lentos (4).
Sumaišykite kelionės tikslo bilieto korteles ir padalinkite kiekvienam žaidėjui po 3 korteles (5). Žaidėjai pasižiūri į savo kelionės tikslo bilieto korteles ir nusprendžia, kurias pasiliks sau. Žaidėjas turi pasilikti mažiausiai dvi, bet gali pasilikti ir visas tris korteles. Visos grąžintos kortelės yra padedamos kelionės tikslo bilietų krūvelės apačioje. Ši krūvelė yra padedama šalia žaidimo lentos (6). Žaidėjai laiko sau pasiliktas kelionės tikslo bilieto korteles paslaptyje nuo kitų žaidėjų iki žaidimo pabaigos.
Dabar galite pradėti žaidimą.
Žaidimo tikslas
Žaidimo tikslas yra surinkti kuo daugiau taškų. Taškai yra skaičiuojami:
- už užimtą maršrutą tarp dviejų gretimų miestų žemėlapyje;
- sėkmingai nutiesus nenutrūkstamą kelią tarp dviejų miestų, kurie yra nurodyti žaidėjo pasiliktame kelionės tikslo biliete ar bilietuose;
- nutiesus ilgiausią nenutrūkstamą kelią.
Už kiekvieną kelionės tikslo bilietą ar bilietus, kuriame nurodytas maršrutas nebuvo sėkmingai užbaigtas iki žaidimo pabaigos, taškai yra atimami iš galutinio žaidėjo taškų skaičiaus.
Žaidimo ėjimai
Žaidimą pradeda žaidėjas, kuris yra aplankęs daugiausiai Pasaulio šalių. Ticket to Ride žaidimas tęsiamas laikrodžio rodyklės kryptimi. Atėjus žaidėjo eilei, jis turi atlikti vieną (ir tik vieną) iš trijų galimų veiksmų:
Ištraukti traukinių korteles – žaidėjas gali traukti 2 traukinių korteles. Jis gali paimti bet kurią iš atverstų kortelių arba viršutinę kortelę nuo krūvelės viršaus. Jeigu žaidėjas traukia atverstą kortelę, ji yra nedelsiant pakeičiama kita kortele, paimta nuo krūvelės viršaus, kuri taip pat yra atverčiama. Po to jis traukia savo antrą kortelę arba iš atverstų, arba nuo krūvelės viršaus.
Užimti maršrutą – žaidėjas užima maršrutą žaidimo lentoje išmesdamas savo turimų traukinių kortelių rinkinį, kuris atitinka maršruto spalvą ir ilgį ir deda po vieną savo spalvotą traukinio vagoną ant kiekvieno šio maršruto langelio. Po to jis baigia savo ėjimą pajudėdamas savo žetonu atitinkamą langelių skaičių taškų skaičiavimo juosta lentoje.
Ištraukti kelionės tikslo bilietus – žaidėjas traukia 3 kelionės tikslo bilietus nuo bilietų kortelių krūvelės viršaus. Jis turi pasilikti mažiausiai vieną iš jų, bet gali pasilikti ir du arba visus tris. Visos grąžintos kortelės yra padedamos krūvelės apačioje.
Traukinių kortelių traukimas
Žaidime yra 8 įprastinių traukinių vagonų kortelių rūšys, taip pat lokomotyvų kortelės. Kiekvienos rūšies traukinių vagonų kortelių spalvos atitinka įvairių maršrutų tarp miestų spalvas žaidimo lentoje – violetinę, mėlyną, rudą, baltą, žalią, geltoną, juodą ir raudoną.
Lokomotyvai yra daugiaspalvės kortelės ir jos gali būti bet kurio kortelių rinkinio dalimi maršruto užėmimo metu. Jeigu lokomotyvo kortelė yra viena iš penkių atverstų kortelių, žaidėjas, kuris paima ją, to ėjimo metu gali paimti tik vieną kortelę, o ne dvi. Jei lokomotyvo kortelė yra atverčiama norint pakeisti pirmąją ėjimo metu paimtą kortelę, žaidėjas negali jos paimti. Jeigu bet kurio žaidimo metu trys iš penkių atverstų traukinių vagonų kortelių yra lokomotyvų kortelės, visos penkios kortelės nedelsiant yra pašalinamos iš žaidimo, o jų vietoje yra atverčiamos kitos penkios kortelės.
Žaidėjas gali turėti bet kokį kortelių skaičių savo rankoje bet kuriuo žaidimo metu. Jei kortelių krūvelė išsenka, sumaišomos pašalintos iš žaidimo kortelės ir padedama nauja krūvelė. Kortelės turi būti sumaišomos labai atidžiai, kadangi iš žaidimo jos paprastai pašalinamos vienodos spalvos rinkiniais.
Mažai tikėtina, tačiau gali atsitikti, kad, ištuštėjus kortelių krūvelei, nėra pašalintų iš žaidimo kortelių, kurias būtų galima sumaišyti iš naujo, kadangi visos kortelės yra žaidėjų rankose ir žaidėjas neturi galimybės traukti traukinių kortelių. Tuomet jis turi atlikti vieną iš kitų veiksmų: užimti maršrutą ar traukti kelionės tikslo bilietus.
Maršrutų užėmimas
Norėdamas užimti maršrutą, žaidėjas turi išmesti traukinių kortelių rinkinį, kurio kortelių skaičius atitiktų pasirinktą maršrutą sudarančių langelių skaičių. Visos kortelės rinkinyje turi būti tos pačios rūšies, tačiau, užimant maršrutą, viena ar kelios kortelės gali būti pakeistos daugiaspalvės lokomotyvų kortelėmis. Užimant daugumą maršrutų reikalaujama ypatingo kortelių rinkinio. Tarkime, mėlynam maršrutui užimti reikalingos mėlynos spalvos keleivinių vagonų kortelės. Kai kurie maršrutai – pilkos spalvos – gali būti užimami naudojant bet kurios spalvos kortelių rinkinius.
Užimdamas maršrutą, žaidėjas padeda po vieną savo spalvos plastikinį vagoną ant kiekvieno maršruto langelio. Visos kortelės, kurios buvo panaudotos maršrutui užimti, yra pašalinamos iš žaidimo.
Žaidėjas gali siekti užimti bet kurį laisvą maršrutą lentoje. Nėra reikalaujama sujungti jo paties anksčiau užimtus maršrutus su naujai užimamais. Vieno ėjimo metu žaidėjas gali užimti tik vieną maršrutą, taigi jis gali sujungti du gretimus miestus, bet ne daugiau.
Kai kurie miestai yra sujungti dvigubais maršrutais. Vienas žaidėjas negali užimti abiejų maršrutų tarp tų pačių miestų.
Svarbi pastaba. Kai žaidime žaidžia 2 ar 3 žaidėjai, gali būti naudojamas tik vienas iš dvigubų maršrutų. Žaidėjas gali užimti vieną iš dviejų maršrutų – tarp dviejų miestų, tačiau antras maršrutas tokiu atveju yra uždaromas.
Traukinių stočių statymas
Kai žaidėjas užima maršrutą, jis pažymi savo surinktų taškų skaičių pajudėdamas žetonu taškų skaičiavimo juosta.
Kelionės tikslo bilietų traukimas
Žaidėjas gali panaudoti savo ėjimą papildomu kelionės tikslo bilietų traukimu. Norėdamas tai atlikti, jis paima tris naujas korteles nuo kelionės tikslo bilietų krūvelės viršaus. Žaidėjas, traukiantis bilietus, turi pasilikti sau bent vieną, bet gali pasilikti du arba visus tris. Jei tikslo bilietų krūvelėje yra mažiau negu trys kelionės tikslo bilietai, žaidėjas traukia tik tiek kortelių, kiek yra galima. Visos sugrąžintos kortelės yra padedamos kelionės tikslo bilietų krūvelės apačioje.
Kiekviename kelionės tikslo bilietė yra nurodyti dviejų miestų pavadinimai ir taškų skaičius. Jei žaidimo pabaigoje žaidėjas yra sukūręs nenutrūkstamus spalvotų plastikinių vagonų kelius tarp dviejų miestų, nurodytų turimame kelionės tikslo biliete, jis gauna papildomai tiek taškų, kiek nurodyta biliete. Jei jam nepavyksta sukurti nenutrūkstamo kelio tarp šių miestų, biliete nurodytas taškų skaičius atimamas iš jo bendro rezultato.
Kelionės tikslo bilietai yra laikomi paslaptyje nuo kitų žaidėjų iki galutinio taškų skaičiavimo. Žaidėjas gali turėti bet kiek kelionės tikslo bilietų žaidimo metu.
Žaidimo pabaiga
Kai bet kurio žaidėjo spalvotų plastikinių spalvotų vagonų atsargos sumažėja iki dviejų vienetų ar mažiau jo ėjimo metu, visi žaidėjai, įskaitant ir šį žaidėją, gali atlikti po vieną baigiamąjį ėjimą. Tada žaidimas baigiasi ir žaidėjai skaičiuoja savo galutinius taškus.
Taškų skaičiavimas
Žaidėjai jau turėtų būti suskaičiavę taškus, kuriuos yra gavę už užimtus maršrutus. Norėdami įsitikinti, ar nebuvo padaryta klaidų, jūs galite pageidauti perskaičiuoti taškus už kiekvieno žaidėjo maršrutus.
Tada žaidėjai privalo parodyti visus kelionės tikslo bilietus. Sėkmingai išpildytų bilietų vertė yra pridedama prie jų bendro rezultato. Neišpildytų bilietų vertė yra atimama iš jų bendro rezultato.
Papildomi 10 taškų už papildomą kortelę yra suteikiami žaidėjui, kuris užima ilgiausią nenutrūkstamą kelią žaidimo lentoje. Jei keletas žaidėjų ilgiausio kelio skaičiavime surenka vienodų taškų skaičių, kiekvienas jų gauna papildomus 10 taškų iš papildomų taškų kortelės.
Žaidimą laimi žaidėjas, surinkęs daugiausia taškų. Jei du ar daugiau žaidėjų surenka vienodą taškų skaičių, laimi žaidėjas, išpildęs daugiausiai kelionės tikslo bilietų. Esant neįtikimam atvejui, kai vis dar yra lygiosios, laimi žaidėjas, turintis papildomų taškų kortelę už ilgiausiai besitęsiantį kelią.