Trinka – lietuviškas azartinis žaidimas, smagus Juodojo Džeko ar pokerio pakaitalas. Kiek Lietuvoje kaimelių ir miestelių, tiek ir skirtingų trinkos variantų – skiriasi kortų, su kuriomis žaidžiamas, kiekis arba rūšys, įvairuoja taisyklės, net pavadinimų esama keleto skirtingų. Čia pateiksiu vieną iš galimų žaidimo būdų.
Svarbiausias žaidimo tikslas – laimėti banką. Bankas sudaromas iš žaidėjų įnašų, taigi žaidėjai varžosi vieni su kitais.
Trinką gali žaisti nuo dviejų iki šešių asmenų (jei žaidėjų daugiau, reikia didesnės malkos). Žaidžiama su 24 kortų malka – nuo devynakių iki tūzų.
Kortų vertės:
Tūzas – 11 taškų
Dešimtakė – 10 taškų
Devynakė – 9 taškai
Karalius – 8 taškai
Dama – 7 taškai
Bartukas – 6 taškai
Žaidėjo užduotis – surinkti trinka vadinamą imtį, kurių yra keletas. Trinką surinkęs arba daugiausiai taškų surinkęs žaidėjas laimi banką.
Trinka žaidimas. Taisyklės
Prieš kiekvieną dalijimą žaidėjai sudeda į banką iš anksto sutartą mažiausią sumą (įnašą). Dalytojas sumaišo malką ir pasiūlo žaidėjui iš dešinės ją perkelti. Šis paskelbia, kaip bus dalijamos kortos. Kiekvienam žaidėjui turi tekti po tris kortas, taigi jos gali būti dalijamos arba tris kartus po vieną, arba kartą po dvi ir kartą po vieną, arba iškart po tris. Likusios kortos atidedamos. Pirmas pradeda žaidėjas, sėdintis dalytojui iš kairės (žaidžiama prieš laikrodžio rodyklę). Jis gali žaisti toliau, t. y. įnešti į banką papildomą įnašą, arba virti – siūlyti perdalyti kortas. Virimui reikia visų žaidėjų pritarimo. Jei pritariama, tada kiekvienas papildo banką mažiausia iš anksto sutarta suma, o siūlymą pateikęs žaidėjas sumaišo ir perdalija kortas.
Žaidėjai apie savo sprendimą – žaisti ir virti – praneša paeiliui. Jei vienas ar keli žaidėjai kortų virti nesutinka, šį pasiūlymą pateikęs žaidėjas gali liepti jiems mokėti baudą (jos dydis taip pat sutariamas iš anksto), bet tiek pat turi sumokėti ir pats. Jei nuobaudos sulaukęs žaidėjas nusprendžia pasuoti, jis į banką padeda tokią pat sumą kaip baudėjas, o jei žaidžia toliau, deda dvigubai daugiau. Taip ratu žaidžiama tol, kol lieka du žaidėjai, nes kiti ilgainiui nebenori statyti ir pasitraukia iš žaidimo. Tada jie vėl deda į banką po mažiausią sutartą sumą ir atverčia savo kortas. Banką laimi tas, kuris turi daugiau taškų arba didesnės vertės kortų imtį. Jei žaidėjai surenka po tiek pat taškų, dėl banko varžomasi iš naujo.
Kortos vertinamos dvejopai: kaip imtis ir kaip paskirtų kortų rinkinys. Bet kokia imtis yra didesnės vertės nei paskirų kortų rinkinys, kurio vertę sudaro kortų taškų suma.
Kortų imtys – nuo aukščiausios iki žemiausios:
Kampai – trys vienodo rango kortos, pavyzdžiui, trys valetai. Imties vertę lemia ją sudarančių kortų rangas: žemiausios vertės yra trys devynakės, aukščiausios – trys tūzai.
Trinka – trys vienos šeimynos (būgnų, kryžių, pikų, širdžių) kortos. Jeigu abu žaidėjai turi po trinką, aukštesnės vertės yra ta, kurios taškų suma yra didesnė. Aukščiausios vertės trinka – tūzas, dešimtakė ir devynakė.
Tuščias – tūzas, dešimtakė ir devynakė, bet visi iš skirtingų šeimynų.
Du basliai – du tūzai ir bet kuri kita korta.
Akis – imtis, kurios vertė lygi 21 taškui. Sumuojami tik vienos šeimynos kortų taškai (pvz., vynų valeto ir vynų dešimtakės).
Svarbu žinoti
Azartiniai žaidimai kortomis, kaip ir bet kurie kiti lošimai, neturi kenkti jūsų gyvenimui. Siūlome jais mėgautis atsakingai, geriausia žaisti dėl pramogos, namuose su draugais. Dar vienas puikus azartinis žaidimas yra Bakara. Lošimų verslas sukurtas taip, kad žaidžiant bet kokius azartinius žaidimus persvarą turi lošimo namai. Jų pranašumas grindžiamas matematiniais skaičiavimais. Kad ir kiek statytumėte, lošimo namai iš to uždirbs pinigų – kartais tik kelis, o kartais ir keliolika procentų statomos sumos. Tai jeigu kurį laiką ir seksis, ilgainiui vis tiek patirsite nuostolį. Turite nepamiršti, kad žaisdami azartinius žaidimus, rizikuojate tapti nevaldomu lošėju. Tad būkite apdairūs ir žinokite, kada sustoti!